Behöver ditt företag en hemsida?

Behöver ditt företag en hemsida?

Tänker du att det är för dyrt eller för krångligt att skaffa en hemsida för ditt företag? Varför bry sig när man idag ändå kan sköta sin marknadsföring och sina kundkontakter via sociala medier? Läs då vidare!

Idag söker nästan alla information på nätet om varor och tjänster inför ett köp. Att inte finnas där dina kunder söker information innebär att du förlorar många tillfällen till kontakt. En hemsida finns dessutom tillgänglig dygnet runt, oberoende av fysiska öppettider och telefontider. Att finnas online med en professionell hemsida ökar din trovärdighet som seriös företagare.

Tänk på din hemsida som en broschyr eller katalog som kan uppdateras kontinuerligt. Till skillnad från tryckt material som snabbt blir föråldrat kan din webbplats alltid ge aktuell information. Du kan också erbjuda mervärde till dina besökare genom att dela tips och resurser via en blogg på din webbplats. På så vis bygger du förtroende hos dina kunder och etablerar dig som expert inom ditt område. Med tanke på den potentiella marknaden du kan nå med en hemsida är det ett mycket kostnadseffektivt sätt att marknadsföra ditt företag.

Sist men inte minst är det du som äger och har full kontroll över din hemsida. Sociala medier är ett utmärkt sätt att driva trafik till din hemsida men att enbart förlita sig på sociala medier är ingen god idé. Du kan inte styra över de social mediernas algoritmer och hur mycket dina inlägg visas för andra. För några år sedan var det inte så svårt att synas i Facebooks flöde men idag krävs det betalda annonser för att få en god exponering. Instagram, som numera ägs av Facebook, har gått samma väg. På en egen hemsida är det du själv som bestämmer innehållet och det finns tillgängligt från alla enheter dygnet runt.

Om du har några funderingar inför att skaffa en hemsida är du varmt välkommen att höra av dig!

Taggar: